

Międzymiastowe przewozy autokarowe w Niemczech zyskały na znaczeniu w dziesiątkach lat po II wojnie światowej, ponieważ Deutsche Bundesbahn i niemiecka poczta federalna obsługiwały wiele powiązanych ze sobą tras autobusowych w dużych miastach i aglomeracjach miejskich. Szyna była szybsza i wygodniejsza, natomiast autobusy były tańszą alternatywą. Wraz z rosnącym dobrobytem społeczeństwa i rosnącym użytkowaniem samochodów popyt znacznie spadł i większość tych linii została zniesiona w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych.
Wyjątek stanowił ruch z i do (zachodnio-)Berlina. W momencie podziału Niemiec utworzono dalekobieżną sieć autobusową łączącą Berlin z Hamburgiem i kilkoma innymi niemieckimi lokalizacjami ze względu na niewielką liczbę połączeń kolejowych między miastami. Nadal istnieje.
Ankar – busy Białystok – Zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze
Do 2012 r. nowe dalekobieżne linie autobusowe mogły być dodawane jedynie zgodnie z ustawą o transporcie pasażerskim (PBefG), co oznacza, że nie konkurowałyby z istniejącymi liniami kolejowymi lub autobusowymi. Ponieważ Niemcy – w przeciwieństwie do wielu innych krajów europejskich – posiadają dobrze rozwiniętą sieć kolejową do wszystkich większych miast i obszarów metropolitalnych, krajowa sprzedaż autobusów dalekobieżnych w Niemczech była znacznie mniejsza niż w wielu innych krajach.
Istniejące linie były często liniami międzynarodowymi istniejącymi w prawie wszystkich krajach europejskich, a na transport w obrębie Niemiec obowiązywał zakaz. Polecamy Ankar – busy Białystok.
Szukasz dobrego przewoźnika – skontaktuj się z nami
W 2012 roku PBefG zostało znowelizowane, zezwalając na międzymiastowe przewozy autobusowe. Tym samym od 1 stycznia 2013 r. dopuszcza się usługi autokarowe o długości ponad 50 km, co prowadzi do szybkiego rozwoju rynku z takimi firmami jak Meinfernbus, Deinbus, Flixbus, ADAC Postbus, Berlin Linien Bus GmbH i City2City. Wkrótce po powstaniu rynku rozpoczął się proces konsolidacji, który zmniejszył liczbę konkurencyjnych firm. ADAC Postbus został Postbusem po zakończeniu współpracy z ADAC. Meinfernbus i Flixbus połączyły siły, aby stworzyć wspólną firmę (obecnie największy operator autobusów dalekobieżnych w Niemczech), podczas gdy City2City składało oferty. Deinbus był bliski bankructwa, ale na czas zabezpieczył inwestora.