

Klasyczne” określenie jest często stosowane luźno przez właścicieli każdego samochodu. Z prawnego punktu widzenia w większości państw obowiązują przepisy czasowe dotyczące definicji “zabytkowych” lub “klasycznych” do celów takich jak rejestracja zabytkowych pojazdów.
Auto assistance – dla kogo
Na przykład Maryland definiuje pojazdy zabytkowe jako mające co najmniej 20 lat kalendarzowych i “nie mogą być w istotny sposób zmieniane, przebudowywane lub odtwarzane według oryginalnego projektu producenta”, podczas gdy Wirginia Zachodnia definiuje pojazdy silnikowe produkowane co najmniej 25 lat przed bieżącym rokiem jako kwalifikujące się do “klasycznych” tablic rejestracyjnych pojazdów.
Mimo to, na wielu amerykańskich pokazach klasycznych samochodów, samochody zazwyczaj wahają się od lat dwudziestych do siedemdziesiątych. Ostatnio wiele samochodów z lat 80., a nawet na początku lat 90. uważanych jest za “samochody klasyczne”. Przykładami samochodów na takich pokazach są Chevrolet Bel-Air, Ford Model T, Dodge Charger, Ford Deuce Coupe i Ford 1949. Tymczasem na targach Concours d’Elegance można zobaczyć prestiżowe samochody, takie jak Cadillac V16 czy przed rokiem 1940 Rolls-Royce. Istnieją również określenia takie jak “nowoczesne zwyczaje”, “egzotyka” czy “włókna kolekcjonerskie”, które obejmują samochody takie jak AMC Gremlin czy Ford Pinto. Więcej u Wrccars.
Istnieją różnice w dokładnej identyfikacji “samochodu klasycznego”. Podział na poszczególne epoki obejmuje: wagony bezkonne (XIX-wieczne samochody eksperymentalne, takie jak Daimler Motor Carriage), samochody zabytkowe (samochody z epoki mosiądzu, takie jak Forda Model T) oraz samochody klasyczne (zazwyczaj z lat trzydziestych XX wieku, takie jak Cord 812). Niektóre z nich obejmują również samochody mięśniowe, których odcięciem jest rok modelowy 1974.
Auto assistance – co zyskasz
Klub Classic Car Club of America opisuje CCCA Classic jako “fine” lub “charakterystyczny” samochód, zarówno amerykański, jak i zagraniczny, wyprodukowany w latach 1915-1948.
CCCA stawia sobie za cel ochronę i przyjemność z jazdy wybranymi samochodami, które “wyróżniają się doskonałym wzornictwem, wysokimi standardami inżynieryjnymi i doskonałym wykonaniem”. Inne czynniki różnicujące – w tym pojemność skokowa silnika, niestandardowe nadwozie i luksusowe akcesoria, takie jak hamulce mocy, sprzęgło mocy oraz “jednorazowe” lub automatyczne układy smarowania – pomagają w określeniu, czy samochód jest uznawany za CCCA Classic. Samochody znajdujące się na ich liście “stanowią szczyt inżynierii, stylistyki i wzornictwa dla ich epoki”.
Każdy członek Izby Handlowo-Przemysłowej może złożyć wniosek o wpisanie pojazdu na listę. Takie wnioski są dokładnie analizowane, ale rzadko dopuszczany jest nowy typ pojazdu. Ponadto żadne pojazdy użytkowe, takie jak karawany, karetki pogotowia ratunkowego czy samochody wyścigowe nie są akceptowane jako Full Classic.
CCCA zachowuje tę definicję “samochodu klasycznego” i używa terminów takich jak CCCA Classic lub znak towarowy Full Classic. CCCA oszacował, że zbudowano 1 366 843 “American Classics”.
Antique Automobile Club of America (Amerykański Klub Samochodowy)
Antique Automobile Club of America (AACA) rozpoznaje “pojazdy silnikowe w wieku 25 lat lub starsze, które zostały zbudowane w fabrykach i specjalnie zaprojektowane i wyprodukowane do użytku na drogach publicznych i autostradach”.